Alla inlägg under september 2010

Av Sara Björndahl - 28 september 2010 18:54

Ja härlig vet jag inte riktigt men, Saras barn sjuka, så bara att leta vikarie inte de lättaste och full grupp med busiga kids......!!!!! Så ja den börjar fint.......


Denna helgen har gått grymt fort som vanligt!!!! Vi va på kalas i lördags hos mina kusiner som fyller 5 o 3 år...... De va trevligt med gott att äta och god tårta, ja som de såg ut iaf hahah jag åt ju inget.......


Har bestämt att köra på en vecka till va ganska bra resultat på dessa tre veckor, vikten är jag nöjd med men måtten har jag inte mätt sen två veckor tillbaka hittar inte mitt måttband!!!!!!


Start vikt: 81.7 kg           6/9-10

1 Veckan: 80.9 kg            13/9-10

2 Veckan: 78.9 kg           20/9-10

3 Veckan: 76.3 kg           27/9-10


Måtten är ju dom som är viktigast men dom håller jag för mig själv :-)


  


Skyndade mig hem igår från träningen för att hinna se de sista på Biggest Loser Sverige, men de va ju idol hade jag ingen anning om!!! Men ok de är la med bra hahah så får se idag med då.......


Ha en underbar Tisdag och tänk goda tankar, de gör livet lättare :-)



                                       



     










Av Sara Björndahl - 26 september 2010 15:54

Japp så va de, jag hade bestämt mig att börja äta idag vi va och handlade imorse men de behövde vi ju ändå :-) Så tog shake till frukost och åt en liten talrik med sallad och kräftstjärtar.... Men efter de ångra jag mig FAN................ Jag vill inte börja äta än, jag är inte riktigt redo de låter ju helt sjukt!!!!!! Så ska fortsätta men de kommer kännas att jag åt idag, men de va så himla lite men ändå jag lurar ju min kropp nu... Hoppas den förlåter mig :-)


Blir nog till att gå och träna ikväll så jag blir av med ångesten att jag åt.........!!!!



Ha en trevlig söndag alla mina vänner!!!!

Av Sara Björndahl - 19 september 2010 11:23

Denna helgen gick lika fort som alla andra helger, har inte gjort så mkt mest tagit de lugnt, M och tjejerna har åkt till farmor och ska vara där under dagen medans jag stannar hemma och bakar bullar... De va inte igår jag gjorde de direkt, tänkte göra några bullar och en eller två kransar får se hur detta kommer bli..... De tråkiga är ju att jag inte kan smaka på dom men kan ju lukta mig mätt hahaha......


Det har idag gått 2 veckor på min diet och de går ok, fast jag är allt sugen på att äta såklart...... Där jag jobbar nu gör hon mat själv å de ser så gott ut att jag knappt kan hålla mig...... Massa grönsaker å bakat bröd mums..... Men men va gör man inte för vikten....???!!!


Min kommande vecka går ut på att jobba och träna så mkt som jag orkar!!! Så får vi se om jag börjar äta eller om jag håller i 1 vecka till, det återstår att se!!!


Kommer upp bilder på bullarna när dom är klara!!!!! Kram

Av Sara Björndahl - 18 september 2010 16:59

Nu är jag riktigt sugen på mat kan jag lova, detta är inte kul längre..... Har gjort två veckor imon så jag har hållt dom två veckorna jag skulle göra men jag vill ju fortsätta men ändå inte... Kan typ inte sluta tänka på mat just nu!!!!!!


Men ska in och väga mig på måndag å se hur resultatet är, hoppas på bra siffror:-)


Idag har de typ inte hänt nått kul, regnat hela dagen men de ser ut att bli bättre nu..... Är lite rastlös!!!!!!


Ha en underbar Lördag!!!!

Av Sara Björndahl - 17 september 2010 17:08

Ja då va de äntligen fredag så skönt:-) Har jobbat halva denna veckan men de tar på en ändå....

Men det är så skönt att ha kommit igång lite nu iaf, känns dock konstigt att lämna mina egna på dagis å sen gå och jobba på ett annat...... Men jag trivs jätte bra :-)


Idag kom jag hem halv 5 ungefär M hämtade tjejerna på dagis och vid fem skulle han iväg med jobbet på middag och 5 kamp så jag blir ensam med tjejerna ikväll, eller ja dom lägger sig nog ganska tidigt ikväll vart på dagis sen halv 7 idag så dom är lagom trötta!!!


Så ikväll blir de Idol och en, två koppar te :-) Ska bara ligga och slappa i soffan om jag kan hahah finns ju massa att göra här om man säger så... Plocka, plocka och åter plocka.......


Men ha en underbar Fredags kväll alla mina vänner !!!!

Av Sara Björndahl - 14 september 2010 17:08

Ja idag har vi varit i full gång fast vi bara har vart hemma..... Två tvättar, dammsugat hela lägenheter städat toaletten och sorterat tjejrnas kläder och namnat dom, bäddat nytt i alla sängar, gjort massa matlådor till M, ja jag är grym :-)


Natalie hade feber igår och även idag så får se vem som måste vara hemma imon hoppas M kan så jagkan jobba han har massa att göra på jobbet men va gör man inte.....


Idag blir de spinning ska bli skönt att komma ut lite   


Köpte två nya te sorter igår på allum dom har en bra kaffe och te affär där massa att välja på.... Jag dricker bara rött te godast och utan koffin och nyttigt... De blev Rabarber o Grädde och Persika o Passionsfrukt ........ Väldigt goda båda, rekommenderas...... Och som vanligt på måndags kväll blev de Biggest Loser ett av mina favorit program!!! Och idag kommer Idol det är ok de med.....


Ja då ska jag packa väskan och dricka upp mitt te och åka!!!!


Trevlig Tisdag på er!!!


Av Sara Björndahl - 12 september 2010 11:37

Ja då kom den tråkigaste dagen på hela veckan SÖNDAG!!!!!!  Men jag är lite glad ändå har klarat av en vecka av min diet, och en ny kommer :-) Lite tråkigt att lyssna på mina tråkiga bantnings historier :-)


Men igår va vi och bada i Sundahallen med mamma, simon och frida + att Malin, Craig och barnen va med vi hade de jätte kul :-) Tjejerna va lite rädda till en början och ville inte gå i men sedan släppte de och dom åkte till och med rutchkana ner i vattnet..... Sedan va de in i duschen och göra oss klara för lunch på Mc donalds men som sagt jag titta ju bara på med min härliga shake i handen :-) Men mamma sa nått bra "Det är inte lika gott som de ser ut"  de gillar vi hahaha ska bara tänka så när jag blir sugen på nått onyttigt..!!!


Tjejerna somnade i bilen på vägen hem men la dom i sängen när vi kom hem... Då passade jag på att åka och träna ett Bas/styrka pass de va jätte bra, när de va dags för stretching så gick jag in på gymmet och cyklade 3 km som avslutning, riktigt skönt.....


Men idag ska jag nog vila min kropp, om jag kan låta bli :-)


Trevlig söndag på er alla!!!

Av Sara Björndahl - 11 september 2010 08:47

Då har man sovit ut en stund idag fast att de har varit full rulle här på morgonen!!! Jag sitter redo med träningskläder för att gå och träna men gymmet öppnar kl 09 och stänger 16 tycker de är tidigt att stänga en lördag.... Men man får träna innan dagen börjar de kan vara skönt de med....


Ja då har man snart gjort 1 vecka och de känns fortfarande bra :-) Men alltid trögt första veckan, sen blir de som en rutin och man vill bara fortsätta för man märker ju snabba resultat och det är de som är kul.... Men en del klarar ju inte av att utesluta all mat och det är förståligt:-) Det är ju inte normalt alltså jag är inte normal haha Men de är kul att tträna när man känner att de händer nått och de går ju lite fortare om man tränar under tiden, såklart :-)


Nu ska vi åka och bada....

Skapa flashcards